Temat z Okładki

Magazyn "Historia Bez Cenzury" poleca: Koncert Muzyki Filmowej

Redakcja

9 grudnia 2018 (niedziela), godzina 19:30 Hala Torwar, Warszawa, Premierowy koncert poświęcony twórczości Wojciecha Kilara w wykonaniu Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Macieja Sztora.

Po raz pierwszy na warszawskim Torwarze Polska Orkiestra Radiowa, Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej i Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego pod dyrekcją Macieja Sztora wykonają Koncert Muzyki Filmowej poświęcony twórczości wybitnego polskiego kompozytora Wojciecha Kilara. Partie solowe zaśpiewają Anna Lasota i Jasin Rammal-Rykała, a narrację poprowadzi Magda Miśka-Jackowska. Koncert najbardziej znanych tematów filmowych skomponowanych przez Wojciecha Kilara wzbogaci projekcja na wielkim ekranie kinowym fragmentów filmów oraz najsłynniejszych filmowych kadrów.

Podczas koncertu zaprezentowane zostaną suity orkiestrowe m.in. z takich kinowych dzieł jak: „Pan Tadeusz”, „Ziemia Obiecana”, „Przygody pana Michała”, „Trędowata”, „Zemsta”, „Kronika wypadków miłosnych”. Oprócz klasyki kina polskiego wykonane zostaną utwory będące owocem międzynarodowej współpracy Kilara z wytwórniami europejskimi i hollywoodzkimi: „Pianista”, „Dracula” „Dziewiąte Wrota”, „Król Ostatnich Dni”, „Portret damy”. W programie koncertu znajdą się także utwory nigdy wcześniej nie wykonywane publicznie z filmów: „Faustyna”, „Sami Swoi” i kultowego „Rejsu”.

Wojciech Kilar jako twórca ilustracji muzycznych do filmów przeszedł do historii nie tylko kinematografii polskiej, ale również i światowej. Skomponował ścieżki dźwiękowe do ponad stu filmów pełnometrażowych. Współpracował z największymi sławami kina: Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Kieślowskim, Romanem Polańskim, Krzysztofem Zanussim, Jane Campion czy Francisem Fordem Coppolą. Za oprawę muzyczną do „Pianisty” otrzymał nagrodę BAFTA za najlepszą muzykę filmową (2003), Orła - nagrodę Polskiej Akademii Filmowej w kategorii Najlepsza muzyka i Cezara w kategorii Najlepsza muzyka filmowa (2003).

Na liście największych polskich przebojów Kilara znaczące pozycje zajmują tańce: niezapomniane walce wiedeńskie z „Trędowatej” Jerzego Hoffmana i „Ziemi obiecanej” Andrzeja Wajdy czy orkiestrowy mazur z „Zemsty”. Nie mniej popularne są tango z „Zazdrości i medycyny” Janusza Majewskiego czy niezwykle uroczysty polonez z „Pana Tadeusza” Andrzeja Wajdy.

 

Bilety w cenach od 79 zł do 199 zł dostępne są na stronie www.KoncertFilmowy.pl

 

Więcej informacji o wydarzeniu na: 

www.KoncertFilmowy.pl


INFORMACJE O KONCERCIE: 

• Termin:     09.12. 2018 (niedziela)

• Miejscowość:    Warszawa

• Miejsce:     Hala Torwar

• Godzina:     19:30

• Bilety:     79, 109, 139, 169, 199 zł

• Czas trwania koncertu: 120 minut

 

WYKONAWCY:

• Polska Orkiestra Radiowa

• Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej

• Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego

• Anna Lasota – sopran

• Jasin Rammal-Rykała – bas

• Maciej Sztor – dyrygent

• Magda Miśka-Jackowska – słowo o muzyce

 

PROGRAM  KONCERTU:

• Wojciech Kilar – Przygody Pana Michała

• Wojciech Kilar – Kronika Wypadków Miłosnych

• Wojciech Kilar – Dracula

• Wojciech Kilar – Dziewiąte Wrota

 

• Wojciech Kilar – Życie za życie

• Wojciech Kilar – Faustyna

• Wojciech Kilar – Król Ostatnich Dni

 

• Wojciech Kilar – Pianista

• Wojciech Kilar – Smuga Cienia

• Wojciech Kilar – Portret Damy

• Wojciech Kilar – Śmierć i Dziewczyna

 

• Wojciech Kilar – Sami Swoi

• Wojciech Kilar – Rejs

• Wojciech Kilar – Cwał

Poprzednia
1 2

Wstępniak

Dostęp do serwisu

Wydanie papierowe, Android, iOS, WWW, ebook.

Komentarz rysunkowy

Felietony

Grzegorz Braun

Rachunki za Wołyń

Minęły już blisko trzy ćwierci wieku, a my nadal nie wiemy, co nas właściwie spotkało. Jakie były polityczne, militarne, ekonomiczne i policyjno-prowokacyjne uwarunkowania tamtej czystki etnicznej?

Grzegorz Braun

1050 lat promesy cywilizacyjnej

Wraz ze Chrztem otrzymywali nasi przodkowie promesę na korzystanie ze wszystkich najwspanialszych skarbów cywilizacji opartej na dwóch filarach – nieznanych w innych kręgach cywilizacyjnych – rozdziale władzy świeckiej i duchownej i etyce bezwzględnej.