Książki, Filmy, Wystawy, Gry Planszowe

Magazyn "Historia Bez Cenzury" poleca: Wojciech Kilar „Pan Tadeusz”, „Ziemia obiecana”, „Pianista”, „Dracula” oraz „Dziewiąte wrota”

Redakcja

21 marca 2020 (sobota), godzina 19:30 TAURON Arena Kraków

Nadzwyczajny koncert poświęcony twórczości Wojciecha Kilara

Po raz pierwszy w TAURON Arenie Kraków Polska Orkiestra Radiowa i chór pod dyrekcją Macieja Sztora wykonają Koncert Muzyki Filmowej poświęcony twórczości wybitnego polskiego kompozytora Wojciecha Kilara. Partie solowe zaśpiewają Anna Lasota i Jasin Rammal-Rykała, a narrację poprowadzi Magda Miśka-Jackowska. Koncert najbardziej znanych tematów filmowych skomponowanych przez Wojciecha Kilara wzbogaci projekcja na wielkim ekranie kinowym fragmentów filmów oraz najsłynniejszych filmowych kadrów.

Podczas krakowskiego koncertu zaprezentowane zostaną słynne suity orkiestrowe z takich kinowych dzieł jak: „Pan Tadeusz”, „Ziemia obiecana”, „Przygody pana Michała”, „Trędowata”, „Zemsta”, „Kronika wypadków miłosnych”. W programie koncertu znajdą się także nowe utwory z filmów „Faustyna”, „Sami swoi” i kultowego „Rejsu”. Oprócz klasyki kina polskiego wykonane zostaną dzieła będące owocem międzynarodowej współpracy Kilara z wytwórniami europejskimi i hollywoodzkimi: „Pianista”, „Dracula” „Dziewiąte wrota”, „Król ostatnich dni”, „Portret damy”.

Wojciech Kilar jako twórca ilustracji muzycznych do filmów przeszedł do historii nie tylko kinematografii polskiej, ale również i światowej. Skomponował ścieżki dźwiękowe do ponad stu filmów pełnometrażowych. Współpracował z największymi sławami kina: Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Kieślowskim, Romanem Polańskim, Krzysztofem Zanussim, Jane Campion czy Francisem Fordem Coppolą. Za oprawę muzyczną do „Pianisty” otrzymał nagrodę BAFTA za najlepszą muzykę filmową (2003), Orła - nagrodę Polskiej Akademii Filmowej w kategorii Najlepsza muzyka i Cezara w kategorii Najlepsza muzyka filmowa (2003).

Na liście największych polskich przebojów Kilara znaczące pozycje zajmują tańce: niezapomniane walce z „Trędowatej” Jerzego Hoffmana i „Ziemi obiecanej” Andrzeja Wajdy czy orkiestrowy mazur z „Zemsty”. Nie mniej popularne są tango z „Zazdrości i medycyny” Janusza Majewskiego czy niezwykle uroczysty polonez z „Pana Tadeusza” Andrzeja Wajdy. „Jego kompozycje są dowodem niesłychanej wszechstronności, talentu i zrozumienia roli muzyki w filmie. Kilar potrafił namalować każdą muzyczną sytuację, w subtelny sposób naszkicować cały wachlarz emocji. Bliski jest mi jego mistycyzm i podejście do muzyki” – podsumowuje dyrygent Maciej Sztor, który poprowadzi koncert.

Bilety w cenach od 39 zł do 179 zł dostępne są na stronie  www.KoncertFilmowy.pl

 

Więcej informacji o wydarzeniu na: www.KoncertFilmowy.pl

 

INFORMACJE O KONCERCIE:

• Termin:     21.03. 2020 (sobota)

• Miejscowość:    Kraków

• Miejsce:     TAURON Arena Kraków, Stanisława Lema 7, 31-571 Kraków

• Godzina:     19:30

• Bilety:     39, 69, 99, 119, 149, 179 zł

• Czas trwania koncertu: 120 minut

 

WYKONAWCY:

• Polska Orkiestra Radiowa

• Anna Lasota – sopran

• Jasin Rammal-Rykała – bas

• Maciej Sztor – dyrygent

• Magda Miśka-Jackowska – słowo o muzyce

 

PROGRAM  KONCERTU:

• Wojciech Kilar – Przygody Pana Michała

• Wojciech Kilar – Kronika wypadków miłosnych

• Wojciech Kilar – Dracula

• Wojciech Kilar – Dziewiąte wrota

 

• Wojciech Kilar – Życie za życie

• Wojciech Kilar – Faustyna

• Wojciech Kilar – Król ostatnich dni

 

• Wojciech Kilar – Pianista

• Wojciech Kilar – Smuga cienia

• Wojciech Kilar – Portret damy

• Wojciech Kilar – Śmierć i dziewczyna

 

• Wojciech Kilar – Sami swoi

• Wojciech Kilar – Rejs

• Wojciech Kilar – Cwał

• Wojciech Kilar – Ziemia obiecana

• Wojciech Kilar – Zazdrość i medycyna

• Wojciech Kilar – Trędowata

 

• Wojciech Kilar – Zemsta

• Wojciech Kilar – Pan Tadeusz


Magazyn "Historia Bez Cenzury" jest patronem medialnym wydarzenia.

Poprzednia
1 2

Wstępniak

Dostęp do serwisu

Wydanie papierowe, Android, iOS, WWW, ebook.

Komentarz rysunkowy

Felietony

Grzegorz Braun

FDR do denazyfikacji

Paweł Zarzeczny

Niemiec z orzełkiem

Rok 1938, przedwojenny. W naszym ataku geniusz, Ernest Wilimowski, prawdopodobnie najlepszy piłkarz, który kiedykolwiek zakładał koszulkę z białym orłem.